Dostawy i zwroty
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Usługodawca realizuje Zamówienie zgodnie z informacjami wskazanymi w Formularzu zamówienia,
- Usługodawca realizuje Zamówienia tylko na terenie Polski,
- Usługodawca dostarczy Zamówienie wg terminu podanego na etapie składania zamówienia.
- Usługodawca gwarantuje darmową wysyłkę za zakup powyżej 250 zł
- Z przyczyn niezależnych od Usługodawcy terminy dostarczenia Zamówienia określone w pkt. 3 powyżej mogą ulec przedłużeniu.
- W takiej sytuacji Usługodawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Klienta o przyczynie przedłużenia terminu dostarczenia oraz określić orientacyjnie nowy termin.
- Klient jest uprawniony do niezaakceptowania nowego terminu i odstąpienia od Umowy. W takim przypadku żadna ze stron nie będzie ponosić wobec siebie jakichkolwiek roszczeń.
- Usługodawca oświadcza, iż maksymalny termin realizacji Zamówienia nie powinien przekroczyć 5 Dni roboczych, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku chwilowego braku zamówionego Towaru czas ten może się wydłużyć, jednak nie przekroczy trzydziestu dni od dnia złożenia Zamówienia.
- W sytuacji gdy Usługodawca nie jest w stanie zrealizować całego Zamówienia, Klient ma prawo wyboru, czy zrealizuje Zamówienie tylko w części, czy rezygnuje z całego Zamówienia.
- Usługodawca na życzenie klienta wystawia fakturę VAT, która jest przekazywana Klientowi w wersji elektronicznej jako e-faktura.
Usługodawca ma obowiązek dostarczenia Towaru bez wad.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Klient może składać Usługodawcy reklamacje dotyczące działania wielkalitera.pl , korzystania z wielkalitera.pl jak również dostarczonych Towarów.
- Reklamację należy składać mailowo na adres sklep@wielkalitera.pl , formularz do pobrania tutaj
- Reklamowany Towar należy odesłać na adres: OPEN PARTNER, Stary Brześć 25E, 87-880 Stary Brześć z dopiskiem „REKLAMACJA”
- Reklamacja powinna zawierać, co najmniej:
- imię, nazwisko, adres, Adres e-mail Klienta,
- datę złożenia lub i przyjęcia Zamówienia stanowiącego podstawę reklamacji,
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Klienta, w szczególności Towar, jeżeli jest przedmiotem reklamacji;
- wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.
- W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Usługodawca zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Klienta przedłuża okres rozpatrywania reklamacji.
- Usługodawca jako sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za wadę fizyczną lub prawną Towaru zakupionego przez tego Konsumenta, w zakresie określonym Kodeksem cywilnym. W przypadku gdy Klient nie jest Konsumentem, a reklamacja zostanie uznana, reklamowany Towar zostanie wymieniony na wolny od wad, a w przypadku niedostępności danego Towaru, Usługodawca dokona zwrotu równowartości ceny zrealizowanego Zamówienia lub zaoferuje Towar komplementarny/zastępczy. Uprawnienia Konsumenta w przypadku uwzględnienia reklamacji reguluje Kodeks cywilny.
- Przez złożenie reklamacji rozumie się również dostarczenie reklamowanego Towaru pod adres wskazany powyżej osobiście lub przez upoważnioną do tego osobę, przy czym dostarczenie reklamowanego Towaru winno nastąpić w godzinach pracy działu reklamacji.
- Usługodawca działający na platformie w domenie wielkalitera.pl nie przyjmuje żadnych przesyłek opatrzonych formułą za pobraniem.
- Usługodawca rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania oraz informuje niezwłocznie Klienta, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia.
- Konsumentowi przysługuje prawo rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- poprzez działania mediacyjne wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej,
- przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.
- Działania mediacyjne określone w ust. 10 lit. a. powyżej są dostępne po złożeniu wniosku przez Konsumenta do właściwego wojewódzkiego inspektora inspekcji handlowej.
- Stałe polubowne sądy konsumenckie określone w ust. 10 lit. b. powyżej są dostępne poprzez złożenie wniosku przez Konsumenta o rozpatrzenie sporu przez właściwy stały polubowny sąd konsumencki.
W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient będący Konsumentem, który zakupił Towar na odległość – za pośrednictwem wielkalitera.pl – ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyn w terminie 14 dni (do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem).
- Jeśli Klient będący Konsumentem dokonuje zakupu w ramach akcji promocyjnych, w których otrzymuje prezent – jest on zobowiązany również do jego zwrotu.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jest do pobrania ze strony. tutaj
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć w dowolnej formie, a w szczególności:
- w postaci elektronicznej i wysłać Usługodawcy na adres poczty elektronicznej sklep@wielkalitera.pl (Usługodawca niezwłocznie potwierdza Klientowi e-mailem potwierdzenie przyjęcia oświadczenia).
- wraz ze zwracanym Towarem w formie papierowej na adres:
OPEN PARTNER, Stary Brześć 25E, 87-880 Stary Brześć
- Klient będący Konsumentem ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy – na swój koszt – niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy (do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem) na adres wskazany w p. 4b powyżej.
- Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia (Usługodawca zwraca najtańszy oferowany w wielkalitera.pl koszt dostarczenia Towaru).
- W dacie zwrotu Usługodawca wystawia fakturę korygującą i przesyła do Klienta w formie elektronicznej.
- Jeżeli Klient będący Konsumentem wraz z oświadczeniem o odstąpieniu nie odesłał Towaru, Usługodawca wstrzymuje się do zwrotu dokonanych przez Klienta płatności do dnia otrzymania Towaru.
- Prosimy o odsyłanie Towaru w miarę możliwości w oryginalnym nieuszkodzonym opakowaniu.
- Zwrot należności nastąpi w takiej formie, w jakiej dokonywany był zakup: Przelew, Przedpłata bankowa na rachunek Usługodawcy, Przelew elektroniczny za pośrednictwem systemu PayU, Zapłata kartą kredytową za pośrednictwem systemu PayU, a w przypadku Zapłata za pobraniem i płatności przelewem w urzędzie pocztowym – Klient zobowiązany jest wskazać konto bankowe, na które ma zostać dokonany zwrot.
- Przesyłki ze zwracanym Towarem nadane za pobraniem lub na koszt odbiorcy (Usługodawcy) nie będą przyjmowane.
- Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w przypadku towaru w postaci nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu.
Prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa powyżej nie ma zastosowania do zakupów dokonanych przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą lub zawodową w ramach i na potrzeby tej działalności.